Четвер, 2024-03-28, 23:39
Все для ПК
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна Каталог статей Реєстрація Вхід
Меню сайту

Категорії розділу
Delphi [2]
C++ Builder [1]
Macromedia Flash [0]

Міні-чат

Наше опитування
Скільки часу в день, ви проводите в інтернеті?
Всього відповідей: 41

WMR-бонус

Ви можете отримати WMR-бонус в розмірі 0,01-0,10 WMR на свій гаманець 1 раз на добу

Гаманець
Код Захисний код

Бонус представлений сервісом www.wmcasher.ru
при підтримці
Заробіток для всіх


Інтернет-магазин
Увага! Відкрився новий інтернет магазин у м. Снятин. Всі охочі, заходьте на сайт imarket.storeland.ru

Варто почитати

Головна » Статті » Програмування » Delphi

Програмування на основі Win32 API в Delphi
Джерело: www.codenet.ru
1. Введення

Будь-яку сучасну програму або програмну технологію можна представити як сукупність програмних "шарів". Кожен з цих шарів проводить свою власну роботу, яка полягає в підвищенні рівня абстракції вироблюваних операцій. Так, самий нижчий шар (шари) вводить поняття, які дозволяють абстрагуватися від використовуваного устаткування; наступний шар (шари) дозволяє програмістові абстрагуватися від складної послідовності викликів функцій, вводячи таке поняття як протокол і так далі Практично в будь-якому сучасному програмному продукті можна виявити і виділити близько десятка послідовних шарів абстракції.

Абстракція від устаткування і низькорівневих протоколів вводиться в ядра операційних систем у вигляді бібліотек api (application program interface). Проте сучасні тенденції приводять до необхідності абстрагування і від самих операційних систем, що дозволяє переносити програми з однієї операційної системи на іншу шляхом простої перекомпіляції (трансльовані програми, в основному, взагалі не вимагають ніяких дій з перенесення).

Абстракцію, яка доступна програмістові у вигляді бібліотек api можна назвати базовою. Це найнижчий рівень абстракції, який доступний для прикладного програмування. На рівні ядра системи доступні і нижчі рівні абстракції, проте для їх використання необхідно розробляти спеціалізовані програми (драйвера, модулі). Базовий рівень абстракції (api) надає максимально широкі можливості для прикладного програмування і є найбільш гнучким. Проте, програмування з використанням api є набагато більш трудомістким і приводить до значно великих об'ємів початкової коди програми, чим програмування з використанням додаткових бібліотек.

Додаткові бібліотеки поставляються з багатьма засобами розробки з метою зменшення трудомісткості і термінів розробки програм, що у результаті приводить до підвищення їх конкурентноспособності. Але застосування додаткових бібліотек абстракцій приводить до різкого збільшення розмірів програм, що відкомпілювалися, із-за того що в програму включається код використовуваних бібліотек, до того ж це включення часто буває неефективним - в програму включаються невживані ділянки коди. Крім того, чим більше рівень абстракції бібліотеки, тим складніше її код, і тим більше труднощів виникає при вирішенні складних завдань. Доводиться враховувати безліч взаємозв'язків і взаємних впливів окремих елементів і процесів бібліотеки один на одного. Крім того, структура і функціональність будь-якої бібліотеки зазвичай розраховується на задоволення всіх потенційно виникаючих завдань, що приводить до її громіздкості і неефективності.

У delphi використовується дуже могутня і складна бібліотека vcl (visual components library), яка окрім безпосередніх абстракцій вводить також і безліч своїх функціональних класів. У цій бібліотеці знаходяться компоненти для візуального відображення інформації, роботи з базами даних, з системними об'єктами, компоненти для роботи з internet-протоколами, класи для написання своїх com-объектов і багато що інше. Модулі бібліотеки підключаються до компіляції в міру необхідності, проте базовий розмір простого діалогового проекту з однією формою перевищує 300кб (із статично ськомпонованной бібліотекою). І такий розмір у багатьох випадках може виявитися дуже великим, особливо якщо програма не вимагає великої функціональності в інтерфейсі.

Для вирішення цієї проблеми можна відмовитися від використання бібліотеки vcl, і програмувати, використовуючи базовий набір функцій win32 api. Проте, якщо при розробці лінійних, недіалогових, нерезидентних програм не виникає ніяких труднощів, то розробка програм, що вимагають активної взаємодії з користувачем або системою, стає трудомісткою. Структурне програмування, що рекомендується в таких випадках, виявляється неефективним і трудомістким.

Дана стаття присвячена проблемі створення і використання компактної об'єктно-орієнтованої бібліотеки, яка б полегшила побудову невеликих і ефективних програм на основі win32 api.

2. Існуючі рішення

Авторові відомо три об'єктно-орієнтовані бібліотеки, які можна розглядати як альтернативу бібліотеці vcl при написанні компактних програм. Це бібліотеки класів xcl, acl і kol. Всі бібліотеки безкоштовні і поставляються в початкових кодах.

Бібліотека acl (api control library)
Автор: Олександр Боковіков, Катеринбург, Росія
Сторіночка: http://a-press.ur.ru/pc/bokovikov
e-mail: abb@adx.ru
Класи і модулі: tfont, tfonts, tcontrol, twincontrol, tstdcontrol, tlabel, tedit, tlistbox, tbutton, tcheckbox, tcombobox, tgroupbox, tprogressbar, tkeyboard

Бібліотека xcl (extreme class library)
Автор: vladimir kladov (mr.bonanzas)
Сторіночка: http://xcl.cjb.net
e-mail: bonanzas@xcl.cjb.net
Класи і модулі: xformxapplet, xcanvas, xpen, xbrush, xfont, zddb, zhibmp, zdibitmap, zbitmap, zicon, zgifdecoder, zgif, zjpeg, xlabel, xbutton, xbevel, xpanel, xsplitpanel, xstatus, xgrep, xgroup, xcheckbox, xradiobox, xpaint, xscroller, xscrollbox, xscrollboxex, xedit, xnumedit, xcombo, xgrid, xlistview, xmultilist, xnotebook, xtabs, xtabbednotebook, xcalendar, xgauge, xgaugepercents, xhysto, xhystoex, ximagelist, ximgbutton, xtooltip, xcustomformxdsgnformxdsgnnonvisual, clabel, cpaint, cbutton, cedit, cmemo, ccheckbox, cradiobox, clistbox, ccombobox, zlist, zmenu, zpopup, zmainmenu, zpopupmenu, ztimer, zstrings, zstringlist, zinifile, zthread, zqueue, zfilechange, zdirchange, zopensavedialog, zopendirdialog, ztree, zdirlist, zdirlistex, zregistry, zstream, zfilestream, zmemorystream, xstrutils, xdateutils, xfileutils, xwindowutils, xprintutils, xshelllinks, xjustone, xjustonenotify, xpascalunit, xsysicons, xcanvasobjectsmanager, xrotatefonts, xfocuspainter, xformsstdmouseevents, xformsstdkeyevents, xformautosizer, xaligner, xcontrolautoplacer, xmfcantiflicker, xsplitsizer, xresizeantiflicker, xcaretshower, xeditmouseselectxeditclipboard, xeditundo, xlistmousesel, xlistkeysel, xlistedit, znamedtags, xbtnrepeats, xbuflabels, xbackgrounds, xwnddynhandlers

Бібліотека kol (key object library)
Автор: vladimir kladov (mr.bonanzas)
Сторіночка: http://xcl.cjb.net
e-mail: bonanzas@xcl.cjb.net
Класи і модулі: tobj, tlist, tgraphictool, tcanvas, tcontrol, ttimer, ttrayicon, tstream, tstrlist, tdirlist, tinifile

Як видно із списку приведених для кожної бібліотеки класів, ці бібліотеки предендуют швидше не на допомогу при написанні програм з використанням win32 api, а намагаються створити вищий рівень абстракції чим api, принаймні в графічній частині (особливо це відноситься до xcl). Більш того, ієрархія і перелік об'єктів співпадають з відповідними структурами в бібліотеці vcl, що швидше за все пов'язане з бажанням авторів забезпечити логічну сумісність з vcl при побудові програм на основі цих бібліотек.

Дані бібліотеки не забезпечують мінімального розміру програми, за рахунок того що надають вищий рівень абстракції. Вони є компромісом між програмуванням з використанням vcl і програмування на чистому api.

3. Принципи побудови api-библиотеки

тандартним видом api-программирования є структурне програмування. Приклади такого програмування на win32 api є практично в будь-якій книжці по borland pascal, borland c++, microsoft visual c++ і іншим системам розробки. Безліч прикладів api-программирования на З міститься в постачанні microsoft visual c++.

Структурне програмування з віконними функціями, процедурами обробки команд, не в змозі забезпечити швидку і ефективну розробку програм. У сучасній ситуації більшість програмістів звикли до об'єктно-орієнтованого методу, з можливістю інкапсуляції, спадкоємства і перевизначення методів об'єктів. Таке програмування виявляється найбільш ефективним.

Крім того, для побудови ефективної api-библиотеки перш за все потрібно з'ясувати, які завдання при роботі з win32 api є найбільш трудомісткими. Практика показує, що найбільш незручним і трудомістким елементом є реалізація основного диспетчера логіки програми - віконній функції. Реалізація цієї функції як метод класу, а не простий глобальній функції, дозволила б поліпшити структуру коди і полегшити програмування шляхом інкапсулювання всіх змінних усередині віконного класу.

Програмування може бути ще більш полегшене, є возпользоваться механізмом message-процедур мови object pascal. Виклик цих процедур повністю лежить на компіляторі і кореневому об'єкті tobject і включає методи dispatch, defaulthandler, а також всі методи, оголошені з директивою message. Таке решенієе дозволить повністю відмовитися від громіздкого оператора case у віконній функції.

Враховуючи все вищеперелічене автором була створена компактна бібліотека віконних класів winlite. Ця бібліотека є мінімальною, вона не вводить вищих рівнів абстракції чим існують в win32 api - вона тільки полегшує роботу, перекладом програмування в об'єктно-орієнтоване русло. Розмір бібліотеки дуже невеликий і вся вона поміщається в один модуль. Бібліотека реалізує базовий клас tliteframe і побудовані на основі його віконні класи:

tlitewindow - клас вікна, з можливістю subclass'інга;
tlitedialog - клас немодального діалогу;
tlitedialogbox - клас модального діалогу.
Бібліотека може бути використана спільно з vcl. На перший погляд, це можливість є абсурдною і непотрібною, оскільки про економію розміру в цьому випадку не може бути і мови. Проте, іноді бувають моменти, коли реалізація специфічних віконних елементів на основі об'єктів twincontrol або tcustomcontrol може бути утруднена або неефективна із-за їх складності і неочевидної поведінки. В цьому випадку, можна реалізувати такий елемент на базі класу tlitewindow - він поводитиметься стандартним чином, як і належить поводитися стандартному віконному елементу win32.
Завдяки своїй простий архітектурі бібліотека може бути використана в багатопотоковій програмі. Звичайно, ви не зможете викликати методи класів одного потоку з іншого потоку без відповідної синхронізації. Проте, ви можете безперешкодно створювати віконні класи в різних потоках без блокування і синхронізації, а також посилати повідомлення віконних класів в іншому потоці.

Практична рада: при api-программировании програміст винен сам стежити за коректним звільненням численних ресурсів, які займає програма під час виконання. Тому, для полегшення цього завдання використовуйте яку-небудь контролюючу утиліту, наприклад memproof або numega boundschecker. Коректне звільнення зайнятих ресурсів украй необхідне !

Для редагування шаблонів діалогів можна використовувати будь-який редактор ресурсів, наприклад borland resource workshop, правда він декілька незручний, а остаточний результат все одно доводиться коректувати уручну.

Вся документація необхідна для api-программирования міститься в тих, що поставляються компанією microsoft компакт-дисках з документацією під загальною назвою msdn (microsoft developer's network). Існує online-версия документації за адресою http://msdn.microsoft.com. Урізана версія msdn, що містить основні файли допомоги, поставляється з delphi.

Перш ніж ви вирішите працювати над своїм проектом в руслі win32 api, подумайте, а навіщо вам це потрібно? У переважному числі випадків розмір програми не має ніякого значення. Я не хочу сказати, що api-программирование складніше чим vcl-программирование. У багатьох випадках легко вивчити і написати 10 викликів api з купою аргументів і розуміти, що відбувається, чим написати 1 виклик простій, на перший погляд, vcl-инструкции і потім довго досліджувати нетрі vcl у пошуках відповіді. Просто api-программирование - це інша культура, до якої ви, можливо, не звикли. І первинна робота може викликати у вас сильне розчарування. api-программирование вимагає дійшлості, копіткості і уважного вивчення документації.

Ті ж, хто зважився програмувати на api, разом з бібліотекою winlite можуть спільно використовувати невізуальні класи як з складу vcl (модулі sysutils, classes), так і багато сторонніх - природно, що розмір вашої програми при цьому збільшиться.

Невізуальні класи бібліотеки acl - http://a-press.ur.ru/pc/bokovikov
Невізуальні класи бібліотеки xcl - http://xcl.cjb.net
jedi code library - http://www.delphi-jedi.com
Системні компоненти на torry - http://www.torry.ru
Заслуговує увагу робота Владимира Кладова по зміні функціональності обов'язкового модуля system.pas. З часів перших версій turbo pascal цей модуль за умовчанням компонується у виконуваний код програми. Код модуля реалізує багато принципів і рішення закладено в синтаксис і логіку мови object pascal, і зміна цього модуля дозволяє модифікувати реалізацію цієї логіки. Таке рішення є специфічним для мови object pascal у відмінність, наприклад, від c/c++, де компілятор і абсолюдно всі модулі ніяк не зв'язані. Зміна модуля system.pas, а саме його розбиття на блоки і скорочення рідко використовуваних ділянок коди дозволило скоротити постійні (не змінні) витрати приблизно на 8 кб. Звичайно, для великих проектів, таке скорочення може бути і непомітним, проте цікавий сам принцип.
Модифікований модуль system.pas - http://xcl.cjb.net
4. Бібліотека winlite


////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// winlite, бібліотека класів і функцій для роботи з win32 api
// (c) Микола Мазуркин, 1999-2000
// _____________________________________________________________________________
// Віконні класи
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

unit winlite;

interface

uses windows, messages;

Структури
ініціалізацій Оголошення структур, які використовуються для формування параметрів новостворюваних вікон і діалогів відповідно.


////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// Параметри для створення вікна
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
type
twindowparams = record
caption : pchar;
style : dword;
exstyle : dword;
x : integer;
у : integer;
width : integer;
height : integer;
wndparent : thandle;
wndmenu : thandle;
param : pointer;
windowclass : twndclass;
end;

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// Параметри для створення діалогу
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
type
tdialogparams = record
template : pchar;
wndparent : thandle;
end;

Декларація базового класу tliteframe
Базовий клас для вікон і діалогів. Інкапсулює в собі дескриптор вікна і оголошує загальну віконну процедуру. Реалізує механізм message-процедур.


////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// tliteframe
// _____________________________________________________________________________
// Базовий клас для об'єктів tlitewindow, tlitedialog, tlitedialogbox
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
type
tliteframe = class(tobject)
private
fwndcallback: pointer;
fwndhandle : thandle;
fwndparent : thandle;
function windowcallback(hwnd: hwnd; msg, wparam, lparam:longint):
longint; stdcall;
protected
procedure windowprocedure(var msg: tmessage); virtual;
public
property wndhandle: thandle read fwndhandle;
property wndcallback: pointer read fwndcallback;
public
constructor create(awndparent: thandle); virtual;
destructor destroy; override;
end;

Декларація віконного класу tlitewindow
Створення унікального класу вікна і створення вікна. Можливість субклассинга стороннього вікна.


////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// tlitewindow
// _____________________________________________________________________________
// Віконний клас
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
type
tlitewindow = class(tliteframe)
private
fwndparams : twindowparams;
fwndsubclass: pointer;
protected
procedure createwindowparams(var windowparams: twindowparams); virtual;
public
procedure defaulthandler(var msg); override;
constructor create(awndparent: thandle); override;
constructor createsubclassed(awnd: thandle); virtual;
destructor destroy; override;
end;

Декларація діалогового класу tlitedialog
Завантаження шаблону діалогу і створення діалогу.


////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// tlitedialog
// _____________________________________________________________________________
// Діалоговий клас
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
type
tlitedialog = class(tliteframe)
private
fdlgparams : tdialogparams;
protected
procedure createdialogparams(var dialogparams: tdialogparams); virtual;
public
procedure defaulthandler(var msg); override;
constructor create(awndparent: thandle); override;
destructor destroy; override;
end;

Декларація модального діалогового класу tlitedialogbox
Завантаження шаблону діалогу і створення діалогу. Модальний показ діалогу.


////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// tlitedialogbox
// _____________________________________________________________________________
// Модальний діалоговий клас
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
type
tlitedialogbox = class(tliteframe)
private
fdlgparams : tdialogparams;
protected
procedure createdialogparams(var dialogparams: tdialogparams); virtual;
public
procedure defaulthandler(var msg); override;
public
function showmodal: integer;
end;

Реалізація базового класу tliteframe

implementation

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// tliteframe
// _____________________________________________________________________________
// Ініціалізація / фіналізация
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// Конструктор
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
constructor tliteframe.create(awndparent: thandle);
begin
inherited create;
// Запам'ятовуємо дескриптор батьківського вікна
fwndparent := awndparent;
// Створюємо місце під блок зворотного виклику
fwndcallback := virtualalloc(nil,12,mem_reserve or mem_commit
page_execute_readwrite);
// Формуємо блок зворотного виклику
asm
mov eax, self
mov ecx [eax].tliteframe.fwndcallback
mov word ptr [ecx+0], $6858 // pop eax
mov dword ptr [ecx+2], eax // push _self_
mov word ptr [ecx+6] $e950 // push eax
mov eax, offset(tliteframe.windowcallback)
sub eax, ecx
sub eax, 12
mov dword ptr [ecx+8], eax // jmp tliteframe.windowcallback
end;
end;

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// Деструкція
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
destructor tliteframe.destroy;
begin
// Знищуємо структуру блоку зворотного виклику
virtualfree(fwndcallback, 0, mem_release);
// Знищення за умовчанням
inherited;
end;

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// tliteframe
// _____________________________________________________________________________
// Функції обробки повідомлень
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// Функція зворотного виклику для отримання віконних повідомлень
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
function tliteframe.windowcallback(hwnd: hwnd; msg, wparam, lparam: integer):
longint;
var
windowmsg : tmessage;
begin
// Запам'ятовуємо дескриптор вікна, якщо це перший виклик віконної процедури
if fwndhandle = 0 then fwndhandle := hwnd;
// Формуємо повідомлення
windowmsg.msg := msg;
windowmsg.wparam := wparam;
windowmsg.lparam := lparam;
// Обробляємо його
windowprocedure(windowmsg);
// Повертаємо результат назад системі
result := windowmsg.result;
end;

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// Віртуальна функція для обробки віконних повідомлень
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
procedure tliteframe.windowprocedure(var msg: tmessage);
begin
// Розподіляємо повідомлення по обробниках
dispatch(msg);
end;

Реалізація віконного класу tlitewindow

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// tlitewindow
// _____________________________________________________________________________
// Ініціалізація / фіналізация
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// Конструктор
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
constructor tlitewindow.create(awndparent: thandle);
begin
inherited;
// Формуємо параметри вікна
createwindowparams(fwndparams);
// Реєструємо клас вікна
registerclass(fwndparams.windowclass);
// Створюємо вікно
with fwndparams do
createwindowex(exstyle, windowclass.lpszclassname, caption
style, x, у, width, height,
wndparent, wndmenu, hinstance, param
);
end;

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// Конструктор елементу з субклассингом
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
constructor tlitewindow.createsubclassed(awnd: thandle);
begin
inherited create(getparent(awnd));
// Зберігаємо віконну функцію
fwndsubclass := pointer(getwindowlong(awnd, gwl_wndproc));
// Зберігаємо дескриптор вікна
fwndhandle := awnd;
// Встановлюємо свою віконну функцію
setwindowlong(fwndhandle, gwl_wndproc, dword(wndcallback));
end;

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// Деструкція
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
destructor tlitewindow.destroy;
begin
// Наш об'єкт - об'єкт субклассиннга ?
if fwndsubclass = nil then
begin
// Знищуємо клас вікна
unregisterclass(fwndparams.windowclass.lpszclassname, hinstance);
// Знищуємо вікно
if iswindow(fwndhandle) then destroywindow(fwndhandle);
end
else
// Відновлюємо стару віконну функцію
setwindowlong(fwndhandle, gwl_wndproc, dword(fwndsubclass));
// Знищення за умовчанням
inherited;
end;

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// Формування параметрів вікна за умовчанням
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
procedure tlitewindow.createwindowparams(var windowparams: twindowparams);
var
wndclassname : string;
begin
// Формуємо ім'я класу
str(dword(self), wndclassname);
wndclassname := classname+':'+wndclassname;
// Заповнюємо інформацію про клас вікна
with fwndparams.windowclass do
begin
style := cs_dblclks;
lpfnwndproc := wndcallback;
cbclsextra := 0;
cbwndextra := 0;
lpszclassname := pchar(wndclassname);
hinstance := hinstance;
hicon := loadicon(0, idi_application);
hcursor := loadcursor(0, idc_arrow);
hbrbackground := color_btnface + 1;
lpszmenuname := '';
end;
// Заповнюємо інформацію про вікно
with fwndparams do
begin
wndparent := fwndparent;
caption := 'lite window';
style := ws_overlappedwindow or ws_visible;
exstyle := 0;
x := integer(cw_usedefault);
у := integer(cw_usedefault);
width := integer(cw_usedefault);
height := integer(cw_usedefault);
wndmenu := 0;
param := nil;
end;
end;

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// tlitewindow
// _____________________________________________________________________________
// Функції обробки повідомлень
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// Обробник повідомлень за умовчанням
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
procedure tlitewindow.defaulthandler(var msg);
begin
// Наш об'єкт - об'єкт субклассиннга ?
if fwndsubclass = nil then
// Викликаємо системну функцію обробки повідомлень
with tmessage(msg) do
result := defwindowproc(fwndhandle, msg, wparam, lparam)
else
// Викликаємо стару віконну функцію обробки повідомлень
with tmessage(msg) do
result := callwindowproc(fwndsubclass, fwndhandle, msg, wparam, lparam);
end;

Реалізація діалогового класу tlitedialog

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// tlitedialog
// _____________________________________________________________________________
// Ініціалізація / фіналізация
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// Конструктор
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
constructor tlitedialog.create(awndparent: thandle);
begin
inherited;
// Формуємо параметри діалогу
createdialogparams(fdlgparams);
// Створюємо діалог
with fdlgparams do
createdialogparam(hinstance, template, wndparent, wndcallback, 0);
end;

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// Деструкція
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
destructor tlitedialog.destroy;
begin
// Знищуємо діалог
if iswindow(fwndhandle) then destroywindow(fwndhandle);
// Знищення за умовчанням
inherited;
end;

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// Формування параметрів діалогу за умовчанням
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
procedure tlitedialog.createdialogparams(var dialogparams: tdialogparams);
begin
dialogparams.wndparent := fwndparent;
dialogparams.template := '';
end;

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// Обробка повідомлень за умовчанням
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
procedure tlitedialog.defaulthandler(var msg);
begin
// Повертані значення за умовчанням
with tmessage(msg) do
if msg = wm_initdialog then result := 1
else result := 0;
end;

Реалізація модального діалогового класу tlitedialogbox

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// tlitedialogbox
// _____________________________________________________________________________
// Ініціалізація / фіналізация
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// Формування параметрів діалогу за умовчанням
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
procedure tlitedialogbox.createdialogparams(var dialogparams: tdialogparams);
begin
dialogparams.wndparent := fwndparent;
dialogparams.template := '';
end;

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// Активізація модального діалогу
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
function tlitedialogbox.showmodal: integer;
begin
// Формуємо параметри діалогу
createdialogparams(fdlgparams);
// Показуємо діалог
with fdlgparams do
result := dialogboxparam(hinstance, template, wndparent, wndcallback, 0);
end;

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// Обробка повідомлень за умовчанням
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
procedure tlitedialogbox.defaulthandler(var msg);
begin
// Повертані значення за умовчанням
with tmessage(msg) do
if msg = wm_initdialog then result := 1
else result := 0;
end;

end.


Джерело: http://www.3dzone.org.ua/article/programuvannya-na-osnovi-win32-api-v-delphi/
Категорія: Delphi | Додав: Адмін (2010-03-19)
Переглядів: 2376 | Теги: програмування, win 32, API, delphi | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Годинник

Вхід

Пошук

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Сьогодні сайт відвідали:

Друзі сайту
www.rbdut.at.ua

 Сайт Попельниківської школи.

 Сайт села Джурів

Борцівський спортивний клуб Ластівка

[Довідник] для вчителів

Все для uCoz. ProuCoz.com

Всё для Windows

Лучшие Саундтрэки

Лучшие Саундтрэки

Портал компьютерных игр

Кнопка сайту
Сайт

Код кнопки:


Ми вконтакті

Copyright: Oleksandr Ferbey © 2024