Соціальна мережа «В контакті» відкриває свою внутрішню систему розміщення реклами для зовнішнього світу, розповів засновник цієї мережі Павло Дуров. Раніше рекламодавці могли просувати свій бренд і послуги тільки всередині мережі - в групах, зустрічах і додатках. Тепер же вони можуть рекламувати і свої «зовнішні» сайти.
Де-факто це означає, що аудиторія «В контакті» буде переходити на сайти рекламодавців. За власними даними, в «В контакті» зареєстровано більше 60 млн. чоловік, а щомісячна аудиторія складає 18,2млн. користувачів (дані TNS за січень). Дуров розраховує, що, як тільки рекламодавці засвоять всі можливості націлювання (виділення цільової аудиторії), практично всі користувачі соціальної мережі будуть переходити на їх сайти.
Можливість переходу із зовнішніх посилань дає також найбільша американська соцмережа Facebook. У основного російського конкурента «В контакті» - «Однокласників» немає власної системи таргетування реклами усередині мережі ,але вона користується системами «Яндекса», «Бігуна» і Google.
За словами Дурова, продавати контекстну рекламу «В контакті» тепер зможуть і агентства. Перші соцмережі займалася цим самостійно, а через агентство Media Plus продає тільки банерну рекламу тільки «В контакті». Після введення нової системи ціни на таргетовану рекламу можуть зрости, визнає Дуров. Але це, за його словами, компенсується розширенням числа сторінок з рекламними оголошеннями.
Щодня користувачі «В контакті» проглядають більше 2,3 млрд. сторінок. «Потенційно ми є найбільштим майданчиком на ринку, однак поки ми не використали наші можливості на повну», - говорить Дуров. Він припускає, що після введення нової системи доходи «В контакті» від розміщення рекламних оголошень виростуть «на порядок», а сама компанія стане конкурентом двом основним гравцям ринку контекстної реклами в рунеті - «Яндексу» і «Бігун». Втім, скільки заробляє соціальна мережа зараз, Дуров не говорить.
Представник «Яндексу» Очира Манджіков вважає, що вихід «В контакті» за межі своєї мережі не вплине на позиції учасників ринку інтернет-реклами через низький CTR (співвідношення числа кліків до числа показів реклами)- 0,01-0,02%. Пошуковики, за його словами, монетизуються краще, адже в соцмережі люди приходять спілкуватися, а не шукати комерційну інформацію. CTR в даному випадку не має значення для рекламодавця, оскільки він платить за переходи користувача на його сайти, говорить Дуров. «А переходи у нас дешевше», - стверджує він. Якщо CTR «В контакті» нижче, то для рекламодавців це означає лише, що в порівнянні з «Яндексом» вони крім переходів за менші гроші отримують ще масу переглядів абсолютно безкоштовно, відповідає Дуров. По банерам, розміщених в «В контакті», CTR становить 0,2-1% в залежності від мети рекламодавця і налаштування рекламної кампанії, говорить керівник Media Plus Марія Смирнова.
««Яндекс» і «Бігун» накопичували свою клієнтську базу протягом кількох років і навряд чи «В контакті» вдасться швидко відібрати у них частку ринку«, – говорить гендиректор рекламного агентства iContext Марія Черницька. Поки ж, за її словами, найефективніша контекстна реклама в пошукових системах; а реклама в «В контакті» за ефективністю може бути порівнянна з рекламою в цілому по інтернету. Навіть якщо рекламодавець платить не за перегляди своєї реклами, а за переходи користувачів на його сайт, наскільки добре конвертуються ці переходи з «В контакті» в реальні «покупки», поки незрозуміло. Тим не менш позитивно, що «В контакті» розширить аудиторію рекламодавців, продовжує Черницька, і iContext готова працювати з цією мережею.
«Новий сервіс" В контакті "буде, безумовно, витребуваний рекламодавцями,- вважає гендиректор "Бігуна" Олексій Басов. - Але я не впевнений, що він в короткі терміни зможе увійти до числа обов'язкових інструментів просування в інтернеті, яким стала контекстна реклама "Бігуна", "Яндекса" і Google» . Технологія таргетованої реклами працює всередині самого «В контакті» не менше року і поки таким інструментом не стала. «Американська Facebook давно дозволила рекламувати у себе в мережі зовнішні посилання, – продовжує Басов, – але так поки що і не стала помітним гравцем ринку контекстної реклами, яку можна порівняти, наприклад,з Google«.